Mara tangguh bayaran balik pinjaman pelajaran, perniagaan



Majlis Amanah Rakyat (Mara) akan memberi penangguhan kepada peminjam pelajaran dan perniagaan yang terkesan, susulan daripada penularan wabak Covid-19 yang sedang melanda negara.

Kementerian Pembangunan Luar Bandar dalam satu kenyataan hari ini memaklumkan, peminjam pelajaran Mara akan diberi diberi penangguhan selama tiga bulan, dengan syarat peminjam tidak mempunyai tunggakan bayaran balik selama tiga bulan.

Jelas kenyataan tersebut, tawaran penangguhan itu turut meliputi peminjam yang mendapat kemudahan Pendahuluan Pinjaman Pelajaran.

Loading...

Bagi usahawan yang menerima pembiayaan perniagaan Mara pula, penangguhan bayaran balik diberikan selama enam bulan, dengan syarat tidak mempunyai tunggakan bayaran lebih daripada dua bulan.

"Diskaun khas penyewaan premis perniagaan Mara sebanyak 30 peratus, turut diberikan kepada semua usahawan yang beroperasi di semua premis Mara.

"Insentif yang diberikan ini tertakluk kepada syarat yang telah ditetapkan, serta terbukti telah menerima kesan secara langsung akibat wabak Covid-19,” menurut kenyataan itu. – Bernama

ARTIKEL BERKAITAN:


Join our Telegram Channel
Telegram