PKR mahu orang Islam menolak Al-Quran



Ketua PKR Sabah, Datuk Christina Liew sangat menentang cadangan melantik wakil PAS (Parti Islam Se-Malaysia) ke Dewan Undangan Negeri dan kerajaan.

Liew menegaskan bahawa cadangan untuk memasukkan perwakilan PAS di Dewan Undangan Negeri dan pemerintahan tidak dapat diterima oleh rakyat, memandangkan Sabah adalah sebuah negara Malaysia yang teladan untuk keharmonian berbilang kaum, antara agama dan pelbagai budaya di mana wujud bersama damai telah menjadi ciri khas hidup kita.

"Rakyat Sabah menganut prinsip kesederhanaan dan konsep perpaduan dalam kepelbagaian, bertentangan dengan budaya politik perpecahan yang berpotensi menyebabkan perpecahan kaum."

"Kami mengecam ideologi politik apa pun yang bertentangan dengan multikulturalisme (sebagai falsafah politik), dan tidak dapat menerima jenama politik apa pun yang menyerang ekstremisme."


"Rakyat menolak secara terang-terangan cadangan penyertaan wakil PAS di DUN Sabah kerana tindakan itu akan melukai watak pelbagai budaya negeri ini." (Baca selanjutnya di sini)

Di Sabah, kultus Kerajaan Teapot Ayah Pin akan diterima

Cara lain untuk mengatakan apa yang Christina Liew katakan adalah PKR bermaksud pluralisme dan parti itu menolak doktrin Islam, yang menjadi pegangan PAS.

Bagi kebanyakan orang non-Muslim, termasuk Christina Liew, siapa sahaja yang mematuhi Islam (apa yang di zaman moden ini kita sebut "patuh syariah") adalah ekstrim.

Apabila Christina Liew mengatakan "watak negara yang berbilang budaya", dia bermaksud pluralisme, norma di Sabah. Itu bermaksud semua agama adalah baik dan semua agama sama dan sama. Tidak kira sama ada anda seorang Yahudi, Kristian, Muslim, Hindu, Buddha, dan lain-lain. Semua orang boleh pergi ke syurga, tidak kira agama yang anda percayai.


Dengan kata lain, anda tidak perlu percaya kepada Allah, Nabi Muhammad, Al-Quran, Hadis, dan lain-lain. Anda boleh mengikuti Ayah Pin dan menjadi anggota Kerajaan Teko dan anda masih boleh masuk ke syurga.

Orang Islam seperti dalam PAS mengikuti Al-Quran. Mereka tidak melakukan apa yang dikatakan oleh Quran yang tidak boleh mereka lakukan, dan mereka akan melakukan apa yang dikatakan oleh Quran yang mesti mereka lakukan.

Muslim jenis ini adalah ekstremis dan mesti ditolak dan dilarang dari Sabah, kata Christina Liew.

Orang Islam yang bertentangan dengan apa yang dikatakan oleh Al-Quran adalah orang Islam yang baik. Mereka liberal dan sederhana. Mereka minum, berjudi, berhubungan seks dengan isteri tetangga mereka, dan sebagainya.

Ini bukan Muslim ekstremis dan merupakan jenis orang Islam yang boleh dibenarkan masuk ke Sabah.




Orang Islam sederhana dan liberal diterima di Sabah, kata PKR

Sekiranya anda seorang Kristian dan anda mengikut agama mengikut ajaran Alkitab, anda adalah seorang Kristian yang baik.

Sekiranya anda seorang Muslim dan mengikut agama mengikut apa yang dikatakan oleh Al-Quran, anda adalah seorang Muslim yang jahat.

Secara logiknya, itu hanya boleh terjadi kerana Al-Quran itu sendiri buruk. Buah pokok beracun beracun, seperti yang mereka katakan.

Christina Liew telah mempelajari Al-Quran dengan mendalam dan dia tahu apa yang dikatakan Al-Quran. Jadi, dia tahu erti Muslim yang baik dan Muslim yang buruk.

Orang Islam yang jahat adalah mereka yang mengikuti Al-Quran. Muslim jenis ini adalah ekstremis.


Intinya adalah: Muslim yang baik adalah Muslim yang buruk dan Muslim yang buruk adalah Muslim yang baik.

Dan orang Islam yang baik adalah mereka yang tidak mengikuti al-Quran sementara orang-orang Islam yang mengikuti al-Quran adalah pelampau. Inilah yang cuba dijelaskan oleh Christina Liew.

Oleh itu, jika anda ingin dibenarkan masuk ke Sabah, lakukan yang berlawanan dengan apa yang dinyatakan oleh Al-Quran.

Sekiranya anda ingin mengikuti apa yang dikatakan Al-Quran, tinggalkan Sabah. Dan, di bawah pluralisme, bukan hanya umat Islam yang masuk ke syurga.

Sebenarnya, anda tidak perlu menerima Nabi Isa untuk masuk ke syurga. Anda boleh berdoa kepada teko raksasa dan masih masuk syurga. Itu disebut pluralisme. – Malaysia Today


 


Join our Telegram Channel
Telegram