Hina TMJ, Patrick Teoh ditahan polis beri keterangan



PETALING JAYA: Bekas juruhebah radio Patrick Teoh dipanggil oleh polis di sini untuk merakam kenyataannya berhubung tuduhan bahawa dia telah menghina Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim.

Menurut peguam Teoh, Datuk Seri Rajan Navaratnam, Teoh didakwa berkongsi semula video yang awalnya dimuat naik oleh Tunku Ismail tahun lalu yang menunjukkan Putera dan individu lain berpakaian pakaian tentera dan mengendalikan senjata api.

Teoh, 72, dipercayai telah berkongsi video tersebut pada hari Khamis (8 Mei) dan menggunakan kata-kata tidak senonoh ketika dia mengulasnya di laman Facebooknya.


Loading...

Namun, pemeriksaan menunjukkan bahawa siaran tersebut tidak lagi ada di halamannya.

Teoh tiba di Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (CCID) Petaling Jaya di Menara Choy Fook Onn sekitar jam 8.30 malam bersama peguamnya.

Kira-kira 10 minit kemudian, Teoh dikawal ke rumahnya di Petaling Jaya dengan kenderaan polis di mana polis mengumpulkan komputer riba yang dipercayai digunakan untuk meletakkan pos tersebut.

Menurut Rajan, polis memanggil Teoh setelah laporan polis dibuat yang mendakwa dia telah menghina Tunku Ismail.


Loading...

Komisen OCPD Petaling Jaya, Nik Ezanee Mohd Faisal mengesahkan Teoh dipanggil untuk memberikan keterangannya.

"Siasatan akan dilakukan oleh polis Johor dan kami hanya membantu merakam kenyataannya," katanya.

Kes disiasat kerana penggunaan kemudahan rangkaian yang tidak betul di bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. – TheStar/Cinca

ARTIKEL BERKAITAN:




Loading...



Sikap membenci Melayu yang ektrim. Apa sahaja Melayu buat tak kena pada Patrick.



Loading...






Join our Telegram Channel
Telegram