Dulu sombong, sekarang baru nak cakap pasal rakyat – Annuar tempelak Kor Ming



Segalanya bermula dari dalam PH sendiri. Apabila kami diberi bayangan 14/15 Ahli Parlimen PKR dan hampir semua 25 MP PPBM hilang KEYAKINAN pada PH, bererti kerajaan PH runtuh.

Dlm situasi ini kita ada 2 option. Pertama BUBAR PARLIMEN, kedua BENTUK KERAJAAN BARU jika mandat mencukupi.

Loading...

Dua option ini kuasanya terletak pada PM dan SPB YDPA. Sebagai parti politik kita buat pendirian kita. BUBAR PARLIMEN KITA SETUJU, atau pilihan kedua, KERANA PH RUNTUH KITA BERI DOKONGAN PADA PM UNTUK BENTUK MUAFAKAT BARU. Antara 2 itu, yang penting jangan rakyat jadi mangsa.

Hari ini UMNO memberi mandat kepada PRESIDEN untuk ambil apa jua langkah yang terbaik untuk parti dan rakyat, khususnya orang melayu dan bumiputera. 6 parti tertentu jika bersepakat MAMPU MENSTABILKAN POLITIK NEGARA.

Loading...

Kita sudah tunaikan tanggungjawab kita, KINI TERPULANG PADA PM DAN PERKENAN SPB YDP Agong.

Yang bermasalah itu PH, yang gagal itu PH, yang berpecah itu PH. Blok Pembangkang committed mengutamakan apa yang terbaik bagi kepentingan rakyat. Negara mesti selamat, stabil dan pimpinan tumpu bekerja untuk rakyat. Kami ketepikan sentimen. Kami hulurkan PENGIMBANG demi kestabilan.

Segalanya berpunca dari sifat takabbur, sombong, dan rakus dalam PH itu sendiri. Usah salahkan orang lain. Jgn lupa, bukan mereka dalam kerajaan sahaja ada mandat rakyat. Bukan LGE, LKS, MS, KS, DSAI saja!! Kami pembangkang juga ada mandat. Kerajaan itu campuran, bukan mutlak mana-mana parti!!

Loading...

Bila formula kamu runtuh, tiada pintu depan atau belakang. Kami ada pilihan sama ada MEMBAKARNYA, atau hulur tangan bina baru. Kami harus fikir mana terbaik untuk rakyat. Pemimpin mahu terus SOMBONG DAN BERCAKARAN? Atau kita stabilkan dan bekerja untul rakyat. Kemudian kita kembali pada rakyat.

Govt that loses the support loses the legitimacy....simple right?..the people??..YES!!...all MPs represent the people..SEBAB ITU JGN TERLALU SOMBONG YB!!..only now you talk about rakyat..for two years you kencing rakyat! – Tan Sri Annuar Musa

Loading...

ARTIKEL BERKAITAN:


Join our Telegram Channel
Telegram